Etsin Grounded Theorysta lähinnä suomenkielisiä kirjoja. En ole löytänyt. Ainoastaan Pirkko Anttilan teoksessa "Ilmaisu, teos, tekeminen ja tutkiva toiminta"…

Kysytty

Etsin Grounded Theorysta lähinnä suomenkielisiä kirjoja. En ole löytänyt. Ainoastaan Pirkko Anttilan teoksessa "Ilmaisu, teos, tekeminen ja tutkiva toiminta" on yksi luku ko. teoriasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastomme omasta aineistotietokannasta löytyy asiasanalla "grounded theory" seuraavat teokset, joissa grounded theorya kuvaillaan tutkimusmenetelmänä: Laadulliset tutkimusmenetelmät hoitotieteessä (2003); Metsämuuronen, Jari: Laadullisen tutkimuksen perusteet (2000); Metsämuuronen, Jari: Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä (2002); Opetuksen tutkimuksen monet menetelmät (toim. Pertti Kansanen, Kari Uusikylä) (2004). Lisäksi muutamassa teoksessa grounded theorya käytetään metodina tutkimuksessa: Karila, Kirsti: Lastentarhanopettajan kehittyvä asiantuntijuus - lapsirakkaasta opiskelijasta kasvatuksen asiantuntijaksi (1997); Laine, Riitta: Masentuneen polku : analyysi aikakauslehtiartikkeleissa esiintyneiden omakohtaisesti masennuksen kokeneiden kertomuksista (1997); Lehto, Paula: Jaettu mukanaolo : substantiivinen teoria vanhempien osallistumisesta lapsensa hoitamiseen sairaalassa (2004).

Lisää aineistoa löydät kirjastot.fi-portaalin Frank-monihausta: http://monihaku.kirjastot.fi/

Valitse listalta mieleisesi hakuryhmä (esim. maakuntakirjastot, ammattikorkeakoulukirjastot tai yliopistokirjastot). Kirjoita hakusivun asiasana-kohtaan hakusanaksi "grounded theory". Valitse kirjastojen listalta vaihtoehto "kaikki" (listalla ylimpänä). Klikkaa "hae"-painiketta.

Näin pääset selailemaan muiden kirjastojen kokoelmia.

Frank-monihakuun on vapaa pääsy Internetissä.