Etsin fiktiivistä romaania joka kertoo miten Venäjä hivuttautuu Suomeen pikkuhiljaa ja valtaa maan. Suhteellisen uusi teos ja suomalaisen kirjoittama. Voi olla…

Kysytty

Hei!
Etsin fiktiivistä romaania joka kertoo miten Venäjä hivuttautuu Suomeen pikkuhiljaa ja valtaa maan. Suhteellisen uusi teos ja suomalaisen kirjoittama.
Voi olla että sekoitan kaksi eri kirjaa eikä tällaista ole olemassakaan.

Vastaus

Vastattu

Hei

Emme keksineet vastausta tähän täällä Vaasan kirjastossa mutta kollegat ympäri Suomen tekivät ehdotuksia. Seinäjoelta ehdotettiin Taavi Soininvaaran teosta Venäläinen vieras. Kemin kirjastosta ehdotettiin Jere Laineen teosta Sota 2016. Oulusta ehdotettiin Ilkka remeksen romaania Jäätyvä helvetti ja Pori veikkasi Antti Kauranteen teosta Punainen Porvoo : Venäjän öljysotaretki Suomeen. Mikään teoksista ei ole ihan tämän vuoden kirjasatoa mutta kuitenkin suhteellisen uusia.

Toivottavasti joku näistä tuntuu oikealta!