Etsin erästä tiettyä lasten satukirjaa. Valitettavasti en muista tekijää tai tarkkaa nimeä. Kirjassa, joka ainakin itselläni oli kovakantisena muistaakseni n…

Kysytty

Etsin erästä tiettyä lasten satukirjaa. Valitettavasti en muista tekijää tai tarkkaa nimeä. Kirjassa, joka ainakin itselläni oli kovakantisena muistaakseni n. A4-koossa seikkailee pieni poika nimeltä Antti. Kannessa saattaa olla puu tai vastaava, sillä muista sen olleen pääväriltään vihreä. Ainakin jossain vaiheessa kirjaa Antti on puistossa ja satuttaa polvensa.
Kirjaa luettiin kovasti 1980-luvun lopussa ja 90-luvun alussa.

Olisin ikuisesti kiitollinen jos joku voisi auttaa kirjan löytämisessä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Kerstin Thorvallin kirja Hyvänyön satuja (Tammi 1975, ruotsinkielinen alkuteos Godnattsagor om Anders, nästan 4)? Kirjassa on kokoelma satuja melkein nelivuotiaasta Antista, myös kuvailemasi kaltainen satu. Kirjassa on Ilon Wiklandin kuvitus ja suomenkielisen käännöksen on tehnyt Marjatta Kurenniemi.