Etsin erästä kirjaa. Kansi on sininen, kirjailija on suomalainen mies. Sukunimen alkukirjain aakkosten loppupuoliskolta. Kirja kertoo Helsinkiläisestä miehestä…

Kysytty

Hei!

Etsin erästä kirjaa. Kansi on sininen, kirjailija on suomalainen mies. Sukunimen alkukirjain aakkosten loppupuoliskolta. Kirja kertoo Helsinkiläisestä miehestä, noin 20-30v. Kirjassa miehen naispuolinen, lyhyttukkainen ystävätär hankkii karhunpoikasen lemmikiksi ja keräilee natsi-memorabiliaa. Muistaakseni kirjassa käytettiin myös kokaiinia. Takakannessa oli ote kirjasta, jossa sanotaan velottavan 400e/ alkavalta tunnilta mutta en muista että mistä.

Luin tämän joskus yläasteella (~2010) eli vähintään 10v vanha kirja, mutta tuskin 2000-luvun alkua vanhempi. Toivottavasti löytyy! Tahtoisin palata takaisin tähän kirjaan.

Vastaus

Vastattu

Kuulostaa kovasti siltä, että kaivattu kirja voisi olla Tuomas Vimman Toinen (Otava, 2005) – olkoonkin, että kansi on vihreä ja takakannen sitaatissa muotikonsultaation hinta on kuusisataa euroa alkavalta tunnilta.