Etsin englanninkielista kirjaa, joka kertoisi (mahdollinen huumori ei haittaa) Suomesta, suomalaisista ja tyypillisista tavoistamme, perinteistamme yms…

Kysytty

Etsin englanninkielista kirjaa, joka kertoisi (mahdollinen huumori ei haittaa) Suomesta, suomalaisista ja tyypillisista tavoistamme, perinteistamme yms. Loytyisiko arvoisan Kirjastonhoitajan tietolaarista mitaan vihjetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyvä teos aiheesta on esim. Deborah Swallowin v.2001 ilmestynyt Culture Shock! Finland; a guide to customs and etiquette. Kirja sisältää perustietoa Suomesta ja suomalaisista ja on kirjoitettu mukaansatempaavalla tyylillä.
Mahdollista huumoria on löydettävissä myös Roman Schatzin menestyskirjasta Suomesta rakkaudella=From Finland with love (2005). Kirjassa on tekstit sekä suomeksi että englanniksi.