Etsin elokuvaa: neuvostoliitosta loikkaa trumpetisti amerikkaan. Muistaakseni trumptinsoittaja soitti sirkuksessa neuvostoliitossa ollessaan ja tätä hän ei…

Kysytty

Etsin elokuvaa: neuvostoliitosta loikkaa trumpetisti amerikkaan. Muistaakseni trumptinsoittaja soitti sirkuksessa neuvostoliitossa ollessaan ja tätä hän ei tuonut varsinaisesti esille. Eli soitti muttei ollut suinkaan mikään virtuoosi. Itseasiassa varsin normaali tavallinen kansalainen.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on varmaankin draamakomedia Neukku New Yorkissa (Moscow on the Hudson, 1984, ohj. Paul Mazursky). Elokuvassa neuvostoliittolainen sirkuksen muusikko (Robin Williams) loikkaa Yhdysvalloissa kiertueella ollessaan puolivahingossa kovnin kanssa ja jää Yhdysvaltoihin huomatakseen, ettei kaikki ole täydellistä lännessäkään..