Etsin alakouluikäisille pojalleni sopivia kirjoja, joita lukisin iltasaduksi. Toivoisin kirjoissa olevan sopivasti jännitystä ja rikasta kieltä. Hän tykkäsi…

Kysytty

Etsin alakouluikäisille pojalleni sopivia kirjoja, joita lukisin iltasaduksi. Toivoisin kirjoissa olevan sopivasti jännitystä ja rikasta kieltä. Hän tykkäsi kovasti Veljeni Leijonamielestä, Mio poikani Miosta ja nyt on menossa Mestaritontun seikkailut. Pottereita olen harkinnut, mutta niitä voisi säästellä myös hänen itsensä luettavaksi lukutaidon kehittyessä, ja toisaalta osassa kirjoista on aika pelottaviakin kohtia. Tarkoitus kuitenkin olisi saada rauhalliset yöunet. Voisiko teiltä saada vinkkejä? Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu

Lasten ja nuorten tiimin mainioilta vinkkaajilta sain seuraavat ehdotukset:

- Risto Räppääjä -kirjat

- Astrid Lindgrenin Eemeli -kirjat

- Siri Kolu: Me Rosvolat

- Neropatin päiväkirja (tässäkin on monta eri kirjaa)