Otsikko
Etsin aapista/ lasten lukukirjaa Jossa olisi hammaspeikot möö ja pöö runo oma tupa, siinä oli kertomus ukosta ja eukosta jonka piti tehdä makaronilaatikkoa…

Kysytty

Etsin aapista/ lasten lukukirjaa
Jossa olisi hammaspeikot möö ja pöö runo oma tupa, siinä oli kertomus ukosta ja eukosta jonka piti tehdä makaronilaatikkoa. Eukko muutui pikkuriikkiseksi ja lauloi sängyntolpalla sängyntolpalla istuskelen minä... sitten kertomus metsässä linnusta joka sai kaikilta metsän linnuilta sulan ja siitä tuli metsän kaunein lintu, sitten muistan vielä olikohan ollut Anna kaisan syntymäpäivät tjs.sitten kesää yritettiin säilöä tynnyriin.. omistin tällaisen aapinen.. ja tahtoisen löytää sen uudelleen. Kiitos

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja on Lukutunnin kirja. 2 : lukemisen oppikirja kansakoulun II luokalle (Valistus, 1963), jonka ovat toimittaneet Paavo Kuosmanen, Liisa Merenkylä ja Pentti Merenkylä, kuvitus on Heljä Lahtisen. Se sisältää kaikki muistellut tarinat ja runon, useimmat näistä alkuperäisistä mukailtuina versioina: Satu hammaspeikoista (Thorbjörn Egnerin mukaan), Oma tupa (J. H. Erkon mukaan), Eukko Pikkurilli (Alf Pröysenin mukaan), Miten peippo sai värinsä (flaamilainen kansansatu), Aija-Kaijan syntymäpäivä (Brita af Geijerstam, lyhennelmä) ja Kesäpäivän säilöminen (Pirkko Karpin mukaan).