Otsikko
Etsin 90-luvulta peräisin olevaa Aku Ankka kirjaa.

Kysytty

Etsin 90-luvulta peräisin olevaa Aku Ankka kirjaa. Kirjassa pääosassa olivat ainakin Roope-setä, Tupu, Hupu ja Lupu sekä Kulta-Into Pii. Akukin saattoi olla mukana. Kirja ei ollut sarjakuva. Sen tarinassa Roope ja kumppanit lähtivät muistaakseni etsimään uponnutta laivaa ja sen jälkeensä jättämää aarretta. Muistaakseni laivaan ei sukellettu, vaan meri oli kuivunut/siirtynyt ja laivan hylky löytyi jostakin luolan kaltaisesta paikasta. Tai ainakin luolan läpi mentiin, jotta löydettiin se. Luin tätä kirjaa joskus 1995-2000 välisenä aikana.

Vastaus

Vastattu

Kysyin asiaa suoraan Aku Ankan toimituksesta. Linkki AkuAnkka.fi

Siellä muistettiin heti muutama sopiva tarina: Vihreän toivon jäljillä (Linkki tarinaan) ja Bermudan kolmion arvoitus (Linkki tarinaan)

Tosin samantapainen henkilökatras esiintyy noin kolmessakymmenessä tarinassa mainitsemallasi aikavälillä. Toimitus oli tehnyt haun Inducks-tietokannassa, jossa ovat kaikki maailman Ankka-sarjakuvat taulukoituina julkaisujen mukaan.

Linkki Inducks hakutulokseen (jonka toimitus oli tehnyt valmiiksi)

Toivottavasti kaipaamasi kirja löytyy.

2 ääntä

Kommentit

Alkuperäinen kysyjä täällä. Kiitos vaivannäöstänne. Kuten kysymyksessäni sanoin, kyseessä ei ollut sarjakuva, vaan joko Disneyn kuvakirja tai sitten jokin muu vastaava.