Etsin 4säkeistöllistä hengellistä laulua. Sanat ja sävel suomalainen. Viimeisessä säkeistössä kerrotaan suunnilleen näin:viimein jumalan tarhaan mun laulajani…

Kysytty

Hei!Etsin 4säkeistöllistä hengellistä laulua. Sanat ja sävel suomalainen. Viimeisessä säkeistössä kerrotaan suunnilleen näin:viimein jumalan tarhaan mun laulajani valjaat vie ...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
aivan noilla sanoilla ei tekstiä löytynyt, mutta Hilja Aaltosen tekstissä Sain herralta kanteleeni (2. säe) löytyy lause "Ja varjoihin Jumalan puistoin minut lauluni valjaat vie."

"Olen laulaja elämän saaton.
Sen tehtävän Herralta sain.
Olen juhlain ja juhlien aaton
ja arjen ja sunnuntain.
Ja varjoihin Jumalan puistoin
minut lauluni valjaat vie.
Ja päiviin, kun kirkkahin muistoin
käy vuosien ylitse tie."

Sanat löytyvät muun muassa täältä: http://forum.netmission.fi/forum/hengelliset/uskonel%C3%A4m%C3%A4n-kysy…

Fono.fi-tietokannasta ilmenee, että tekstin on säveltänyt Pekka Kuokkala. http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?ID=ebf228d2-daba-4789-a96e-717f…