Etsin 30-luvulla tehtyjä elokuvia, tai elokuvia jotka sijoittuvat 30-luvulle. Onko sellaisia missään saatavana? Mielellään vielä Suomesta tai suomalaista…

Kysytty

Etsin 30-luvulla tehtyjä elokuvia, tai elokuvia jotka sijoittuvat 30-luvulle. Onko sellaisia missään saatavana? Mielellään vielä Suomesta tai suomalaista...Haluaisin tarkastella sen ajan tyyliä, kampauksia ym. tulevaan projektiin. Olen lainannut kirjoja, jotka käsittelevät tätä aikakautta, jäin vain miettimään, onko elokuvaa vastaavasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletettavasti viittaat 1930-luvun "kaupunkilaiselokuviin".
Ohessa muutama kirja, jossa on 1930-luvun elokuvien muotia:

Fashion in Film / Engelmeier, Regine ed. ; Engelmeier, Peter w. ed.;
Münich : International Book Import, 1997. - 249 s. : kuv.
ISBN 3-7915-1808-X

LaVine, W. Robert
In glamourous fashion : the fabulous years of Hollywood costume design
New York : Scribner''s sons, 1980. - 259 s. : kuv.
ISBN 0 684 16610 0

The films of the thirties / Vermilye, Jerry
Secaucus, NJ : Citadel, 1982. - 256 s. : kuv.
ISBN 0 8065 0807 8

More films of the thirties / Vermilye, Jerry
New York : Citadel, 1989. - 287 s. : kuv.
ISBN 0 8065 1146 6

Film posters of the 30s : the essential movies of the decade : from the Reel poster gallery collection / ed. byTony Nourmand and Graham Marsh
London : Aurum, 2003. - 128 s. : värikuv.
ISBN 1-85410-938-3

Asia saattaisi avautua joidenkin näyttelijöiden avulla. Esim. Greta Garbo, Claudetter Colbert, Lilian Harvey, Myrna Lou, Peggy Fears; Marlene Dietrich tai miehistä Gary Cooper.
Voinet käyttää heitä hakuvälineenä Elonetissä www.elonet.fi tai internetin movie databasessa, näin pääset elokuvien jäljille
http://akas.imdb.com/name/
IMDB:ssa on runsaasti kuvia.

Suomen kansallisfilmografian selailu tuottaa enemmänkin "maalaista" naiskuvaa. Jos materiaali ei ole sitä, mitä etsit, ota yhteyttä Kansallisen audiovisuaalisen arkiston kirjastoon http://www.kava.fi .