Etsimme kollegojemme kanssa alkuperää sanonnalle "nou hätä". Onko se lähtöisin jonkun laulun sanoista, viihdesketsistä vai mistä?

Kysytty

Etsimme kollegojemme kanssa alkuperää sanonnalle "nou hätä". Onko se lähtöisin jonkun laulun sanoista, viihdesketsistä vai mistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selvittelin asiaa. Erään kollegan sanoin:

"Pasi Heikura arvelee Näissä merkeissä –kirjassaan (s. 79), että sanonta olisi sukua manserock-piireissä suosituille kaksikielisille ajatelmille ja että joko Dave Lindholm tai Remu Aaltonen olisi lanseerannut sen yleiskieleen."

Toivottavasti vastaus oli riittävä!