Eräs lainassani oleva kirja on nyt varattu toiselle henkilölle, enkä voi uusia sen lainaa, kuten alunperin minulla oli tarkoituksena. Lainan eräpäivä on 22.12…

Kysytty

Hei, Eräs lainassani oleva kirja on nyt varattu toiselle henkilölle, enkä voi uusia sen lainaa, kuten alunperin minulla oli tarkoituksena. Lainan eräpäivä on 22.12. Olen tällä hetkellä kuitenkin altistumisen takia karanteenissa toisessa kaupungissa, enkä pääse palauttamaan kirjaa ajallaan. Kuinka minun tulisi kirjan kanssa menetellä?

Vastaus

Vastattu

Hei, ikävä kyllä kirjaan ei voi saada lisäaikaa, koska siihen on varaus. Jos joku läheisesi ei pysty palauttamaan kirjaa, sen voi lähettää postitse osoitteeseen Jyväskylän pääkirjasto, PL 50, 40101 Jyväskylä.

Myöhästymismaksua alkaa kertyä heti eräpäivän jälkeen. Maksu on 0,30 € / laina / vrk, myös viikonloppuisin ja juhlapyhinä. Varatusta aineistosta lähetetään myös myöhästymisilmoitus (1 €) kahden päivän kuluttua eräpäivästä.

Toivottavasti saat palautuksen onnistumaan.