Eräässä Aku Ankka -tarinassa puhutaan Pienten Antillien Tyrskysaarista, jonne eräs kavalluksen tehnyt aikoo mennä, koska saarilla ei ole luovutussopimusta…

Kysytty

Eräässä Aku Ankka -tarinassa puhutaan Pienten Antillien Tyrskysaarista, jonne eräs kavalluksen tehnyt aikoo mennä, koska saarilla ei ole luovutussopimusta. Pienet Antillit ovat oikeasti olemassa, mutta mitä nämä Tyrskysaaret ovat? Onko tuo jokin nimiväännös? Entä onko Pienillä Antilleilla oikeastikin jokin paikka, jossa asuu muualta tulleita rikollisia, jotka ovat menneet saarille asumaan siksi, että heitä ei voida luovuttaa sieltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tyrskysaaria ei löytynyt, mutta Pienillä Antilleilla on muutama pikkuvaltio, joissa  ulkomaalaisen on mahdollista ostaa kansalaisuus. Tämän uskotaan  luovan saarille rikollisten vapaakaupungin. Tietoa siitä, että Aku Ankka -lehti viittaisi juuri näihin valtioihin, ei ole.

Tietoa lisää mm. Globalis-tietokannasta ja Ylen uutisesta (15.10.2013):

https://www.globalis.fi/Maat/Saint-Kitts-ja-Nevis

https://yle.fi/uutiset/3-6883337