Enkö voisi uusia määrättömästi kirjaa, jos kirjaa ei ole varattu loppuun? Eli: Kävelen kirjastoon, palautan kirjan, lainaan kirjan uudestaan ja uusin sen taas…

Kysytty

Moi,
enkö voisi uusia määrättömästi kirjaa, jos kirjaa ei ole varattu loppuun?
Eli: Kävelen kirjastoon, palautan kirjan, lainaan kirjan uudestaan ja uusin sen taas kolme kertaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Moi moi.

Jos kirjasta ei ole varauksia, voit tosiaankin tehdä niin, että käyt kirjastossa palauttamassa sen ja sitten lainaat sen uudestaan. Nyt sinulla on taas käytettävissäsi kolme uusimiskertaa. Olennaista siis on, että aina kolmen uusimiskerran jälkeen kirja pääsee käymään kotonaan kirjastossa. Mitään rajaa ei ole määrätty sille, miten moneen kertaan tämän kierron saa toistaa.