Otsikko
Kappaleen nimi hukassa ja esittäjä. Laulun sanat menee näin: Kun saapuvat illat elokuun, olit vierell toisen sinä silloin. Kun kypsyivät kirsikat puun, sen…

Kysytty

Kappaleen nimi hukassa ja esittäjä. Laulun sanat menee näin: Kun saapuvat illat elokuun, olit vierell toisen sinä silloin. Kun kypsyivät kirsikat puun, sen varjoon niin jäin yksin rakkain ja kirsikka käteen kuivuu nää. On turtunut vain soitto kuivatut kyyneleet. Välisoitto
Kaihoten aatos käy, suveen menneeseen, olet sydämessäin, aina muistan, kesäkuun, kun jälleen puhkeaa kukat kirsikkapuun. Minä tiesin olit toisen jo silloin, sinut hetken mä kohtaisin vain.....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hankalan tuntuinen tapaus, ei oikein mitään löydy - ellei joku sitten satu muistamalla tunnistamaan. Eli arvailuksi sanoissa olevien aiheiden perusteella tämä menee. - Arvo Koskimaalla on foxtrot KIRSIKAN KUKAT, joka nimen puolesta sopisi, mutta jonka alkusanat "Katselen keväistä kirsikan kukkaa" eivät etsittyyn lauluun täsmää. - Anneli Saaristo on laulanut Jori Sivosen sävellystä "Elokuun illat", mutta senkään sanat eivät ole ne haetut. Myöskään Vesa Alaren tangon "Yöt, illat elokuun" sanat eivät tähän hakuun sovi.

Hakua voisi edistää, jos tietäisimme laulun tyylilajin tai tanssilajin, onko laulaja mies vai nainen jne. Teksti tuntuisi olevan kotimaisen iskelmän tyylinen, mutta varsinkin tämä kirsikka-aihe toistuu niin paljon, että se voisi olla myös laulun nimessä. Mutta näinkään tarkoilla laulun sanoilla tätä ei valitettavasti nyt löytynyt.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto