En tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta haluaisin kopion Borgåbladet 1933: 49 artikkelista "Lassas Frälsehemman i Renum", jonka tarvitsen sukututkimustani…

Kysytty

En tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta haluaisin kopion Borgåbladet 1933: 49 artikkelista "Lassas Frälsehemman i Renum", jonka tarvitsen sukututkimustani varten. Täältä Kiinasta asti minun on sitä vaikea tulla hakemaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto säilyttää ja mikrofilmaa vain pääkaupunkiseudun kuntien sanomalehtiä. Borgåbladet-lehteä säilytetään Helsingin kaupungin pääkirjastossa vain kolmen kuukauden ajalta. Kannattaa siis ottaa yhteys esimerkiksi Porvoon kaupunginkirjastoon http://www.porvoo.fi/lib/kirjasto/ ja tiedustella asiaa sieltä. Luultavasti vielä varmempi paikka saada kyseinen artikkeli käsiinsä on Helsingin yliopiston kirjasto, http://www.lib.helsinki.fi/ , joka Suomen kansalliskirjastona säilyttää suomalaisia sanomalehtiä vuodesta 1771 asti. Mikrokuvatut sanomalehdet ovat luettavissa sanomalehtisalissa, käytetyimmat sen käsifilmistössä, muut toimitetaan tilauksesta. Helsingin yliopiston kirjaston tietopalvelun tavoittaa sähköpostitse osoitteesta HYK-tietopalvelu@helsinki.fi .