En onnistunut löytämään matkaopasta (Top 10 tms.) kohteesta Malaga. Jotain Andalusiaa kokonaisuudessaan koskevia kirjoja löytyi. Mikä hakusana matkaoppaille…

Kysytty

Hei,
en onnistunut löytämään matkaopasta (Top 10 tms.) kohteesta Malaga. Jotain Andalusiaa kokonaisuudessaan koskevia kirjoja löytyi. Mikä hakusana matkaoppaille olisi paras? Tuntuu, että aina joutuu etsimään kauan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanamo-kirjastoissa ei valitettavasti ole matkaoppaita pelkästään Malagasta. Laitan asiasta tiedon hankintaosastollemme, yritämme hankkia vaikkapa englanninkielisiä. Hakusanaksi kannattaa kirjoittaa ihan se kaupunki tai alue, josta haluaa kirjallisuutta. Tuoreimmissa kirjastoon hankituissa matkaoppaissa on asiasanoiksi varsin kattavasti laitettu ne alueet, joita kukin kirja käsittelee. Paikannimet voi kirjoittaa niiden suomalaisessa muodossa, esim. sanalla Andalusia löytyvät myös englanninkieliset Andalucia -oppaat.