En ole koskaan soittanut mitään soitinta enkä osaa lukea nuotteja. Minulla on kuitenkin nokkahuilu ilmaantunut jostakin. Onko olemassa opusta mistä voisi…

Kysytty

En ole koskaan soittanut mitään soitinta enkä osaa lukea nuotteja. Minulla on kuitenkin nokkahuilu ilmaantunut jostakin. Onko olemassa opusta mistä voisi opetella soittamisen ja musiikin (nuottien) alkeita. Haluaisin oppia itseopiskeluna soittamaan nokkahuilua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotipaikkakuntasi kirjastosta löytyi kaksi nokkahuiluopasta:
Paulin-Hämäläinen, Päivi : Pieni puhaltaja. WSOY, 2003
Cederlöf, Egil : Me soitamme nokkahuilua [Alttohuilukoulu]. Fazer, 1981

Muista Pirkanmaan kirjastoista - varsinkin Tampereen kaupunginkirjastosta - löytyy lukuisia muita oppaita. Löydät ne Piki-verkkokirjastosta käyttämällä asiasanoja nokkahuilu ja soitonoppaat.
http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2

PIKI-verkkokirjastossa voi seutuvaraus-toiminnon kautta varata missä tahansa PIKI-kirjastossa hyllyssä olevaa aineistoa kuljetettavaksi toiseen PIKI-kirjastoon. Seutuvarauksen maksu on 2 €/varaus.
http://www.vesilahti.fi/sivistys_ja_vapaa-aika/kirjasto-ja_kulttuuritoi…