En muista onko kyseessä sarja vai elokuva, mutta muistan vain että oli vanhanaikainen, taisin joskus levyltä sitä katsoa. Ohjelmassa oli pikkutyttö ja hän…

Kysytty

En muista onko kyseessä sarja vai elokuva, mutta muistan vain että oli vanhanaikainen, taisin joskus levyltä sitä katsoa. Ohjelmassa oli pikkutyttö ja hän muunmuassa lähti kotoaan pois ja sai mummolta ruokaa ja juomaa korin kautta tai jotain vastaavaa. Taisi myös samassa ohjelmassa tytön lelu joutua roskikseen ja tuhoutua roska-autossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuvasta muistamasi kohdat ovat tuttuja Astrid Lindgrenin kirjasta Se pikkuinen Lotta.

Lotasta on tehty Johanna Haldin ohjaamina kaksi elokuvaa: Se pikkuinen Lotta (1992) ja Lotta muuttaa pois kotoa (1993). Elokuvat ovat saatavina useissa kirjastoissa.