En löydä tuommoista leimaa mistään. Olen löytänyt mm. "Vintage delf blue porcelain duts shoe Windmill, handpainted Holland." Mut ei ole tuolla leimalla. Mikä…

Kysytty

En löydä tuommoista leimaa mistään.
Olen löytänyt mm. "Vintage delf blue porcelain duts shoe Windmill, handpainted Holland." Mut ei ole tuolla leimalla. Mikä ihmeen leima tuo on?

Vastaus

Vastattu

Vaikuttaisi siltä, että varsinaiset alkuperäiset Delft's blauw -posliinit ovat eri asia kuin ne, joista saattaa löytää merkinnän ja leiman, joko käsinmaalatun tai painetun. Tältä sivulta löytyy arvotavaran merkit, https://www.delftsaardewerk.nl/en/recognize/marks. Delftissäkin maalattuja posliiniesineitä on erittäin paljon, koska niitä myydään turistilikkeissä. Lisäksi nimeä on käytetty sellaistenkin tuotteiden lleimoissa, joita ei ole valmistettu Delftissä. Myös käsityön tekniikoilla on merkitystä, kun Delftin sinistä posliinia arvioidaan. Kuvan voisi ehkä jakaa täällä, jossa muitakin kuvia on jaettu, https://www.delftsaardewerk.nl/en/recognize/share-your-object tai kysyä neuvoa täältä Delft's Aardewerk'istä, joka on taidemuseon sivu, delftsaardewerk@kunstmuseum.nl