Otsikko
Ekaluokkalainen poikani lukee itse helppolukuisia kirjoja, mutta luen myös iltasadun hänelle. Mitä kirjaa tai sarjaa voisitte suositella meille, kun emme halua…

Kysytty

Hei!

Ekaluokkalainen poikani lukee itse helppolukuisia kirjoja, mutta luen myös iltasadun hänelle. Mitä kirjaa tai sarjaa voisitte suositella meille, kun emme halua lukea lyhyitä yksittäisiä satuja vaan pitkiä tarinoita/kirjasarjoja eli haluamme viipyä samojen henkilöhahmojen parissa pidempään. Viimeksi olemme lukeneet sarjoja: Risto Räppääjä, Heinähattu ja Vilttitossu, Fedja-setä, Melukylän lapset. Emme halua liian jännittäviä kirjoja vaan pidämme aika arkisista ja humoristisista tarinoista. Eemeli, Peppi ja Katto Kassinen ovat valitettavasti tullut katsotuiksi jo dvd:nä.

Etukäteen kiittäen
ekaluokkalaisen äiti

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia esimerkkisarjoja:

Karo Hämäläinen: Samuli-sarja, Martin Widmarkin Lasse-Maijan etsivätoimisto-sarja, Tapani Baggen Urho-sarja, Tuula Kallioniemen Reuhurinne-sarja, Anders Jacobsson: Lasse-sarja, Gösta Knutsson: Pekka Töpöhäntä-sarja, Moni Nilsson-Brännström: Tsatsiki-sarja, Astrid Lindgren: Melukylä-sarja, Marit Nicolaysen: Väinö ja rotta-sarja, Eppu Nuotio: Villilä-sarja, Jalka & Lamppu-sarja, Riika Jäntti: Vaahteratuvan väki-sarja, Pirkko-Liisa Perttula: Kummitusperhe Kammoset-sarja, Jyrki Kiiskinen: Jänis ja Vanki-sarja.

Lisää ehdotuksia esim. sivustoilta:

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/lastensivut/osaan_lukea/
http://db3.oph.fi/netlibris/tapiiri_kt.asp
http://kurikka.fi/koulut/kirjasto/kirjavinkkeja/helppolista.htm