Otsikko
Clarice Lispector kirjoittaa mielestäni todella kiehtovasti. En oikein keksi miten hänen "genreään" kuvailisi, tai miten etsisin hänen tyylisiä kirjoittajia…

Kysytty

Clarice Lispector kirjoittaa mielestäni todella kiehtovasti. En oikein keksi miten hänen "genreään" kuvailisi, tai miten etsisin hänen tyylisiä kirjoittajia.
Neuvoja?

Vastaus

Vastattu

Clarice Lispector ei kenties edusta mitään tiettyä genreä vaan on vain oma kiehtova itsensä kirjoittaessaan. Luetteloinnissa hänen teoksiaan on asiasanoitettua nykykirjallisuudeksi sekä filosofisiksi romaaneiksi, psykologisiksi romaaneiksi, pienoisromaaneiksi ja kehitys romaaneiksi.

Kenties tuo filosofinen romaani on se osa-alue jota etsit. Tein sillä haun Helmetistä ja löysin 283 tulosta. Linkki Hakutulokseen Rajamalla tulosta esim. psykologisiin romaaneihin, voi saada vielä hieman lajiteltua tulosta.

1 ääntä

Kommentit

Clarice Lispector on usein yhdistetty ranskalaisen kirjallisuusteoreetikon Hélène Cixous'n 1970-luvulla esittelemään käsitteeseen "naiskirjoitus". Kaipa tätä samaa sanaa voisi käyttää myös Lispectorin edustaman kirjallisuudenlajin nimenä.

https://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:naiskirjoitus