Otsikko
Charles Trenet - La Mer on upea laulu sanoitukseltaan ja sävellyksenä. Onko tätä La Mer'iä suomennettu ja suomalainen artisti laulanut? Löytyisikö myönteisessä…

Kysytty

Charles Trenet - La Mer on upea laulu sanoitukseltaan ja sävellyksenä. Onko tätä La Mer'iä suomennettu ja suomalainen artisti laulanut? Löytyisikö myönteisessä tapauksessa suomenkieliset sanat jostain?
Meriaiheisia lauluja löytyy kyllä useita mutta tätä en ole löytänyt.

Toisena kysymyksenä esitän: Löytyykö Keith West - Exerpt from a Teemage Opera suomeksi laulettuna ja kuka mahtaisi olla? Saisiko suomenkielisiä sanoja?

Vielä kolmas kysymys: Jerry Lyme - Livin' Thing - biisi, onko tämä esitetty suomeksi ja kuka mahtaisi olla? Suomenkielisten sanojen saanti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Charles Trenet'n kappale "La Mer" on on käännetty suomeksi nimellä
"Laulu merelle". Suomenkieliset sanat on laatinut Anja Eskonmaa ja se löytyy nuotista:" Viihdekuoro 4: sekakuorosovituksia". Tämä nuotti löytyy ainakin Tapiolan ja Sellon kirjastoista Espoosta. Kappaletta on esittänyt ainakin Eino Grön.

Keith Westin "Exerpt from..." en löytänyt mistään suomeksi.

"Livin' thing"-kappale on suomeksi nimeltään "Tule kiivetään" ja se löytyy Frederikin lp-levyltä "Olen Dracula" vuodelta 1977. Lp-levyn voi lainata Tikkurilan musiikkivarastoasta.

5 ääntä

Kommentit

Tämä tulee pahasti myöhässä, mutta Trenet'n laulun tunnetumpi - ja parempi! - suomennos on nimimerkki Kullervon eli Tapio Lahtisen. Eskonmaa (joka lienee salanimi) on esim. sijoittanut painottomia tavuja tahdin alkuun eikä tunnu hallitsevan runousoppia muutenkaan.