Otsikko
"Asfaltti ei liiku. Kastan pääni bensaan ja sytytän sen palamaan". Kenen teksti? Muistan ohuehkon kirjaston kirjan mikä oli täynnä tosi nokkelia ja erilaisia…

Kysytty

"Asfaltti ei liiku. Kastan pääni bensaan ja sytytän sen palamaan".
Kenen teksti? Muistan ohuehkon kirjaston kirjan mikä oli täynnä tosi nokkelia ja erilaisia tekstejä.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä muisteltu teksti on Se-yhtyeen kappaleesta Ei asfaltti liiku. Yhtyeen lauluntekijän Yarin (Jari Knuutinen) vuosina 1978–80 levytettyjä tekstejä sisältävä kirja on Mä haluan elää (Johanna, 1981). Siinä tämän alun perin usean kokoonpanon yhteisellä Pohjalla-albumilla julkaistun kappaleen nimi on syystä tai toisesta muodossa Eikä asfaltti liiku.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

KIITOS! :D
Olen jo pidemmän aikaa yrittänyt muistella tätä.

Se-yhtye ja Yari - ihan parasta!

Tuosta biisin nimestä Yarin tänä keväänä ilmestynyt, loistava muistelmateos "Taikurin apulainen (muistelee)" kertoo, että laulun nimi on oikeasti juuri Eikä asfaltti liiku, tuo Ei asfaltti liiku on virheellisesti levyn kanteen painettu.