Apua! Pitäisi etsiä tietoa kaikista mahdollisista ruokatuotantoon, hävikkiin ja kannattavuuteen tehdyistä tutkimuksista ja teoksista. Miten ihmeessä pystyn…

Kysytty

Apua! Pitäisi etsiä tietoa kaikista mahdollisista ruokatuotantoon, hävikkiin ja kannattavuuteen tehdyistä tutkimuksista ja teoksista. Miten ihmeessä pystyn etsimään tällaisia tietoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat opinnäytetyöt liittyvät ravitsemustieteeseen ja hävikkiin: Pöntinen, Ritva:Henkilöstöravintoloiden hävikistä, 1987; Hammer, Karin: Tutkimus kouluruoan hävikistä ja hyväksyttävyydestä Helsingin kaupungissa, 1989; Forsblom, Susanna: Viipaloitavien leikkelemakkaroiden hävikkimääritys, 1999. Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa LINDASTA, ( yliopistokirjastojen yhteisestä tietokannasta ). LINDAa voi käyttää useimmissa yleisissä kirjastoissa ja yliopistokirjastoissa. Suurtalouksien jätehuoltoa ja talousjätteiden käsittelyä yleensä koskevat seuraavat teokset: Pinnioja-Saarinen, Tarja ja Knuutinen, Virpi : Sairaaloiden ruokajätteen käsittelyvaihtoehdot, 1995 ja samoilta tekijöiltä Suurkeittiöiden ruokajätteen käsittelymenetelmät, 1996. Suurtalouksien kannattavuudesta löytyy hakusanoilla ' elintarvike-ekonomia, kannattavuus ' liitettyinä sanaan ' suurtaloudet ' esimerkiksi seuraavat teokset: Heikkinen, Vesa: Tuottava keittiö: ruokapalveluiden kannattavuuden ja taloudellisuuden parantaminen, 1995; Sundström, Päivi: Pienten henkilöstöravintoloiden kannattavuuden parantaminen ns. satelliittiohjausmallin avulla, 1993; Pulkkinen, Leena: Sairaalan ruokahuollon taloudellisuus, 1990 ja Malmiharju, Satu: Kannattava keittiötoiminta, 1991. Myös näiden teosten saatavuustiedot voit tarkistaa lähinnä LINDAsta, koska ne ovat erilaisia opinnäytetöitä ja tutkimuksia.