Apua, kirjan nimi hukassa. Luin kirjan noin 3vuotta sitten (olisko silloin julkaistu). Juonellisesti kertoo englantilaisista(?) opiskelijoita, (kaikki hyvin…

Kysytty

Apua, kirjan nimi hukassa. Luin kirjan noin 3vuotta sitten (olisko silloin julkaistu). Juonellisesti kertoo englantilaisista(?) opiskelijoita, (kaikki hyvin erilaisia persoonia) joiden yksi ystävä kuoli kirjan alussa, ja muut peittelivät tapahtumaa koko kirjan ajan. Uusi tulokas (opiskelija poika) tutustuu tähän ystävä ryhmään, ja pidemmälle kirjaa lukiessa selviää miten ja miksi yksi näistä henkilöistä oli kuollut. Kirjailia oli muistaakseni nainen, ja ainakin silloin kirjoittanut vain kaksi kirjaa. Tämä kuvailemani on niistä ensimmäinen ja kait bestseller.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu kirja kuulostaa kovasti amerikkalaisen Donna Tarttin esikoisromaanilta Jumalat juhlivat öisin.

Tartt on toistaiseksi julkaissut kaksi romaania: The secret history (1992; suom. Jumalat juhlivat öisin, 1993) ja The little friend (2002; suom. Pieni ystävä, 2003).

Viimeisin painos Jumalat juhlivat öisin -kirjasta ilmestyi vuonna 2007.

http://wsoy.fi/yk/products/show/28989