Otsikko
Ampumahiihdon kisoissa Oslossa sunnuntaina tupakoitiin ulkokatsomossa. Onko tämä sallittua Suomessakin? Ehkä jossain metsikössä mutta rakennetussa katsomossa…

Kysytty

Ampumahiihdon kisoissa Oslossa sunnuntaina tupakoitiin ulkokatsomossa. Onko tämä sallittua Suomessakin?
Ehkä jossain metsikössä mutta rakennetussa katsomossa missä yleisöä seisoo tiiviisti...

Vastaus

Vastattu

Tupakkalain 549/2016 pykälässä 74 määritellään missä tupakointi ei ole sallittua. Kohta kaksi kuuluu näin: "ulkotiloissa järjestettävien yleisten tilaisuuksien katoksissa tai katsomoissa taikka muissa tilaisuuden seuraamiseen välittömästi tarkoitetuissa tiloissa, joissa osallistujat oleskelevat paikoillaan."

Kysy kirjastonhoitaja -tietopalvelussa ei ole ammattitaitoa arvioida, miten tätä lakikohtaa tulkintaan. Tarkemmin lakiasioita täytyy kysyä niihin pätevyyden omaavilta tahoilta.