Otsikko
Amalias limonadipulloissa on: Lasipullo Vanhanaikainen metallihäkkyrä korkkiin Posliinikorkki Korkissa kumi/muovitiiviste Tehdas sanoi että kierrätetään…

Kysytty

Amalias limonadipulloissa on:
Lasipullo
Vanhanaikainen metallihäkkyrä korkkiin
Posliinikorkki
Korkissa kumi/muovitiiviste

Tehdas sanoi että kierrätetään lasikeräykseen. Kaikkine osineenko?

Vastaus

Vastattu

Lassila & Tikanoja neuvoo kierrättämään lasin näin:

"

Lasin kierrätys

Lasin kierrätysohje

Lasin kierrätykseen voi laittaa kaikki tyhjät ja puhtaat värilliset ja kirkkaat lasipullot ja -purkit.

Lasin kierrätykseen eivät kuulu kristalli, posliini, keramiikka, ikkunalasi, autojen tuulilasit, hehkulamput, pullojen korkit ja kannet, lämpölasi tai peililasi.

Tyhjennä ja huuhtele lasin kierrätykseen toimitettavat lasipurkit ja -pullot ennen keräysastiaan laittamista. Poista purkeista ja pulloista myös metalli- ja muoviosat, kannet ja korkit. Etikettejä ja kaulusrenkaita ei tarvitse poistaa välttämättä."

Eli metallihäkkyrä pois.