Alaveteliä, Kruunupyytä, Teerijärveä ja Pedersöreä käsittelevä paikallishistorian kirja/kirjat. Onko sellaista/sellaisia kirjoja? Minkä niminen/nimisiä?…

Kysytty

Alaveteliä, Kruunupyytä, Teerijärveä ja Pedersöreä käsittelevä paikallishistorian kirja/kirjat. Onko sellaista/sellaisia kirjoja? Minkä niminen/nimisiä? Tekijät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan kaupunginkiraston kokoelmista löytyviä Alaveteliä, Kruunupyytä, Teerijärveä ja Pedersöreä käsitteleviä paikallishistorian kirjoja ovat:
Storå, Nils: Kronoby kommuns historia 1865-1968
Petander, C-B.J: Striden vid Kronoby under kriget 1808-1809
Cajanus, Eric: Historisk och oeconomisk besrifning öfwer Cronoby sokn uti Österbotn
Tegengren, Helmer: Kronoby sockens historia
Tegengren, Helmer: Bebyggelse och näringsliv i Kronoby älvdal 1608-1865
Vår hembygd Kronoby, Larsmo, Pedersöre, Öja
Söderhjelm, Alma: Jakobstads historia
Pedersöre storsockens historia intill 1865
Birck, E: Pedersöre härad 1750-1940
Åkerblom, Bror: Första bekantskapen med Pedersöre
Pedersöre historia 1865-1965
Pedersöreboken

Kyseisten paikkakuntien paikallishistoriaa käsittelevät kirjat ovat kaikki ruotsinkielisiä. Näiden teosten lisäksi on kotiseutuyhdistysten julkaisuja ja sukututkimuksia. Osa tällä listalla olevista kirjoista löytyy vain kirjastomme kotiseutukokoelmasta eli niitä voi tutkia kirjastossa mutta kotilainaan niitä ei anneta.