Ala-asteella, antiikin historiaa opiskellessamme, opettelimme ulkoa runon Aleksanteri suuren hevosesta. Muistelen runon alkaneen "Bukefalos, Bukefalos, sillä…

Kysytty

Ala-asteella, antiikin historiaa opiskellessamme, opettelimme ulkoa runon Aleksanteri suuren hevosesta. Muistelen runon alkaneen "Bukefalos, Bukefalos, sillä ratsastaa? Ei suvaitse se suitsia, ei salli satulaa. Niin nopsana, niin norjana..." mutta sitten sanat ovat hukassa. Osaatteko sanoa, kenen runosta on kyse? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Otto Mannisen Aurinkoratsastus ja se löytyy esim. Mannisen kirjoista Virrantyven ja Runot sekä valokoimasta Minä olen sukua hevosille.

6 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Olisiko sittenkin kysymyksessä Yrjö Jylhän runo Aleksanteri ja Bukefalos.