Aktiivisuusranneke on myös mm askelmittari. Miten se mittaa askeleet? Vaikuttaako käden heiluminen kävellessä jotenkin?

Kysytty

Aktiivisuusranneke on myös mm askelmittari. Miten se mittaa askeleet? Vaikuttaako käden heiluminen kävellessä jotenkin?

Vastaus

Vastattu

Aktiivisuusrannekkeissa on useimmiten kiihtyvyysanturi, joka muuttaa tietyn edestakaisen liikkeen askelyksiköksi.

Rannekkeen antama luku on parhaimmillaankin arvio, koska se saattaa laskea muutakin liikettä askeliksi.

Aktiivisuusrannekkeeseen voidaan usein asettaa myös keskimääräinen askelpituus, jonka avulla ranneke laskee kuljetun matkan.

Osa rannekkeista mittaa matkan GPS:n avulla.