Äiti lauloi meille 4 veljille usein (1948 -1955) = alkusanat neljä veljeä ratsasti... löytyiskös tätä laulua ???

Kysytty

äiti lauloi meille 4 veljille usein (1948 -1955) = alkusanat
neljä veljeä ratsasti...
löytyiskös tätä laulua ???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulua neljästä veljestä emme löytäneet. Voisiko laulu olla kansanlaulu nimeltä Viisi veljestä, jota äitinne olisi soveltanut omiin poikiinsa sopivaksi?  Ensimmäinen säkeistö kuuluu näin: "Viisi veljestä kauaksi ratsastaa ja ratsunsa vinhasti lentää. He kunnaille korkeille kiipeävät ja metsiä suuria entää"

Laulu ja siihen kuuluva cd löytyvät ainakin näistä kirjoista:

- Kas metsämökin ikkuna : laululeikkejä lapsille / toimittanut Niina Bell

- Anni tannin muskarilaulut : lapset laulavat