Aikanaan, kun markasta oltiin siirtymässä euroon Suomessa, myytiin R-kioskeilla (ehkä muuallakin) tällaisia euro-settejä, jossa oli uuden valuutan eri…

Kysytty

Aikanaan, kun markasta oltiin siirtymässä euroon Suomessa, myytiin R-kioskeilla (ehkä muuallakin) tällaisia euro-settejä, jossa oli uuden valuutan eri kolikoita, ehkäpä seteleitäkin (en enää muista). Onkohan tällaisellä setillä mitään arvoa, jos sellainen olisi säilynyt avaamattomana tuolta ajalta? Entä paljonkohan näitä settejä on laskettu liikenteeseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yle uutisoi 15.12.2001 ns. starttipaketeista, joissa R-kioskeissa myytiin ensimmäisiä eurokolikoita. Paketin hinta oli 23 markkaa. Kolikkopaketteja laskettiin liikkeelle 500 000 kappaletta. Alla linkki uutiseen:

https://yle.fi/uutiset/3-5116803

Paketin nykyinen arvo selvinnee laittamalla se myyntiin keräilijöille.