80-90-lukujen taitteessa minulla oli lastenkirja, jossa seikkaili Koira Koponen, Kissa Slipovits ja ehkä aasi ja muita eläimiä. Ne matkustivat tarinassa…

Kysytty

80-90-lukujen taitteessa minulla oli lastenkirja, jossa seikkaili Koira Koponen, Kissa Slipovits ja ehkä aasi ja muita eläimiä. Ne matkustivat tarinassa laivalla. Kirjassa oli muistaakseni siniset kannet. Mikäköhän kirja mahtoi olla nimeltään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietokannoista ei antamillasi tiedoilla etsimästäsi kirjasta löytynyt viitteitä, mutta onneksi eräs kollegoista tunnisti kirjan. Kyseessä on Mirja Säilän satukirja "Aasi Ajatus ja ystävät" (Weilin & Göös, 1985). Kirjassa seikkailevat Koira Koponen, Aasi Ajatus, Kissa Lipovits, Samuli Säkkihousu, Adalmiina-lehmä ja Hiiri Käytöskukkanen.
Kirjan tummansinisessä kannessa on kuva niityllä köllötelevistä aasista, koirasta ja hiirestä.