Otsikko
3 mailman suurinta kirkkoa?

Kysytty

3 mailman suurinta kirkkoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseen ei ole yksiselitteistä vastausta, koska "suurin" voi tarkoittaa joko esimerkiksi pinta-alaa, tilavuutta tai istumapaikkojen määrää. Perinteisesti suurimpana kirkkona on pidetty Pietarinkirkkoa, mutta myös Norsunluurannikolla sijaitsevaa Basilique Notre-Dame de la Paix de Yamoussoukro -kirkkoa on esitetty suurimmaksi. Muita suuria kirkkoja ovat esimerkiksi Brasiliassa sijaitseva Basílica de Nossa Senhora Aparecida sekä Sevillan katedraali Espanjassa.

Englanninkielisessä Wikipediassa on laaja lista suurista kirkoista sekä pohdintaa suuruuden käsitteestä: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_church_buildings_in_the_wo…

7 ääntä

Kommentit

Kriteerejä voi tosiaankin olla monta. Kerimäen kirkkoa Suomessa mainitaan "kristikunnan suurimmaksi puukirkoksi".