1929 vuonna syntyneitä elossa vuonna 2020 ?

Kysytty

1929 vuonna syntyneitä elossa vuonna 2020 ?

Vastaus

Vastattu

Tuoreimmat viralliset ja lopulliset väestörakennetiedot kuvaavat ajankohtaa 31.12.2019. Silloin Suomen väestöön kuului 13 060 vuonna 1929 syntyneitä eli niitä henkilöitä, jotka täyttivät vuoden 2019 aikana 90 vuotta.

Väestörakennetilaston kotisivu löytyy osoitteesta: http://tilastokeskus.fi/til/vaerak/index.html

Tilaston taulukot löytyvät täältä: http://pxnet2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__vrm__vaerak/?tabl…

Tiedot väestöstä iän mukaan saa poimittua taulukosta 11rd -- Väestö iän (1-v.) ja sukupuolen mukaan, 1970-2019.

Tässä ohjeita, kuinka tietokantatauluista saa poimittua tietoja:

  • Klikkaa taulukkolistasta taulukon nimeä tai linkkiä ’Valitse osataulukko’.
  • Jos taulukossa on pudotusvalikko, voit valita siitä muita luokituksia, esim. eri alue- tai ikäryhmiä.
  • Kaikista punaisella tähdellä merkityistä tietolaatikoista on valittava ainakin yksi muuttuja. Yksittäisiä muuttujia laatikoista voi valita klikkaamalla niitä. Useampia muuttujia voi maalata hiirellä tai klikata niitä pitämällä control-näppäintä pohjassa. Kaikki muuttujat saa valittua laatikon yläreunassa olevasta sinisestä V-painikkeesta.
  • Kun halutut tiedot on valittu, paina  ’Jatka’ -näppäintä taulukon alta. Taulukko on valmis.
  • Valmiin taulukon yllä on kolme pudotusvalikkoa, joista keskimmäisestä löytyy tallennustoiminnot.