Mitä kaikkea voitte kertoa sellaisesta asiasta kuin Karman laki?

Kysytty

Mitä kaikkea voitte kertoa sellaisesta asiasta kuin Karman laki?

Vastaus

Vastattu

Karman laki tarkoittaa uskonnosta riippuen eri asioita mutta tässä on yksi selitys: "Karman laki on syyn ja seurauksen laki. Hyvistä teoista seuraa hyviä hedelmiä ja huonoista huonoja. Ihmisen on käytävä nämä seuraukset kokemuksina läpi: ne saavat meidät syntymään yhä uudelleen.

Huonoja tekoja ei voi ”kompensoida” hyvillä teoilla. Päämääränä ei ole hyvä karma vaan karman loppuminen, sillä myös hyvät teot sitovat meidät jälleensyntymään ja estävät lopullisen vapautumisen."

Lähde: https://anandaseva.fi/karman-laki/

Lisätietoja löytyy esim. alla olevasta teoksesta:

Ánandamúrti,; Joogan viisautta : tantratieteen valossa : Shrii Shrii Anandamurtin opetukset ja Maetreyii Nolanin välittämät intuitiiviset viestit / [koonnut: Liisa Kannisto] ; [käännös: Liisa Kannisto ja Leena Juvonen]. (Ananda Seva, 2015)