Otsikko
1. kysymys: Eeva Kilven runo: Kun mummot kuolevat 2. kysymys: Jokin sopiva runo iäkkään isoäidin muistotilaisuuteen?

Kysytty

1. kysymys: Eeva Kilven runo: Kun mummot kuolevat
2. kysymys: Jokin sopiva runo iäkkään isoäidin muistotilaisuuteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

'Kun mummot kuolevat' löytyy Kilven teoksesta nimeltä Animalia. Netissäkin se on: http://www.transpoesie.eu/poems.php?doc_id=399. Eeva Kilven runokirjassa Kiitos eilisestä löytyy neljäsäkeistöinen runo nimeltä 'Isoäiti'. Se olisi aika sopiva tilanteeseen. Nämä ovat tietysti makukysymyksiä, mutta olisi ehkä parasta mennä johonkin kirjaston selailemaan runokirjoja tai esimerkiksi näitä isoja värssykirjoja, joista löytyy runoja, värssyjä: Suuri Värssykirja, Elämäsi matkalle. Ajatuksia arkeen ja juhlaan, iloon ja suruun sekä Elämänviisauden kirja. Helsingissä nämä löytyvät luokasta 171.