Otsikko
Ystäväni on kiinnostunut ritareista, eritysesti Temppeliritareista. Ostaisin hänelle joululahjaksi aihetta käsittelevän kirjan. Se voi olla kaikkea väliltä…

Kysytty

Ystäväni on kiinnostunut ritareista, eritysesti Temppeliritareista. Ostaisin hänelle joululahjaksi aihetta käsittelevän kirjan. Se voi olla kaikkea väliltä Mauri Kunnas englanni kielinen tieteellinen esitys. Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosituksia en voi antaa, mutta voin etsiä joitakin kirjoja, joita voisi saatavilla. Ymmärsin, että kirjat voivat olla suomen- tai englanninkielisiä.

Suomenkielinen romaanisarja:

Koskinen, Juha-Pekka :

1. Raudan ja ristin tie. Ilmestynyt ensimmäisen kerran 2004. Toinen, laajennettu painos 2022. Kirja kertoo kuinka nuori skotlantilainen ritari lähtee ristiretkelle kohti Jerusalemia. ISNN  9789511421535

2. Seitsemäs temppeliherra. Ilmestynyt ensimmäisen kerran 2007, uudistettu laitos 2022.  Ristiretkistä kertovan historiallisen romaanisarjan toinen osa kertoo Temppeliherrain veljeskunnan synnystä.   ISBN 9789511445548

3. Nouseva kuu. Rististä kertovan sarjan kolmas osa ilmestyy tänä syksynä. Kirja kertoo Jerusalemin kuningaskunnasta ja Temppeliherrojen tuhosta.  ISBN 9789511464112

Suomenkielinen tietokirja:
Luoto, Reima: Temppeliherrat.  Tietokirjan toinen, laajennettu painos 2017. Ensimmäinen laitos 2014. Fenix-kustannus Oy.

Englanninkielisiä tietokirjoja:

  • Jones, Dan : The Templars : the rise and fall of God's holy warriors. 2018. ISBN 9781781858929
  • Silva, Freddy : First Templar nation : how eleven knights created a new country and a refuge for the Grail. 2017 431 s.  ISBN 9780985282431
  • Susie, Hodge : Secrets of the Knights Templar  : the hidden history of  the world's most powerful order. 2014 292 s.