Ystäväni muistaa lainanneensa joskus muinoin Lappeenrannan Sammonlahden kirjastosta pienen ohuen valkoisen kirjan, jossa oli suomalaisia postikortteja 1900…

Kysytty

Ystäväni muistaa lainanneensa joskus muinoin Lappeenrannan Sammonlahden kirjastosta pienen ohuen valkoisen kirjan, jossa oli suomalaisia postikortteja 1900-luvun alusta (ja myöhemmältäkin ajalta). Hän muistelee, että kirja oli valkoinen ja kannessa oli korkeahattuisen sotilaan kuva. Nyt kirjaa jälleen tarvittaisiin, mutta kirjan nimi olisi enemmän kuin tarpeen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupungin kirjaston kokoelmista löytyisi keltakantinen Kantola, Ilkka, Sortokauden postikortteja I-II, jonka ensimmäisessä osassa on kannessa kuva Albert Edelfeltin Porin marssi (jossa on korkeahattuinen sotilas). Kirjoista löytyy suomalaisia postikortteja 1800-luvulta ja 1900-luvun alusta.