Yritin uusia lainojani internetissä olevan palvelimen kautta. Uusiminen ei kuitenkaan onnistunut. Itselläni kävi mielessä josko olisin uusinut ne liian monta…

Kysytty

Yritin uusia lainojani internetissä olevan palvelimen kautta. Uusiminen ei kuitenkaan onnistunut. Itselläni kävi mielessä josko olisin uusinut ne liian monta kertaa, ettei palvelu enää toimi. Katsoin myös kirjojen varaukset ja molempia kirjoja oli vielä hyllyssä, joten joku toinen ei ole niitä varannut. Kysynkin onnistuuko uusiminen tätä kautta? Korttini numero on 905010359900 ja lainassa ovat seuraavat kirjat: AULIO, OLLI: SUURI RETKEILYKIRJA ja KALAKOSKI, MIKA: LUMIKENGÄT.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Ilmeisesti olit saanut uusittua lainasi, luin viestisi vasta nyt. Ainahan sitä voi selitellä, mutta meitä on kaksi vastaajaa, ja satuimme molemmat olemaan ulkomailla, joten vastauksesi viipyi.

Jos uusinta netin kautta ei onnistu, on syy tosiaan joku näistä:
1) Teos on jo uusittu 3 kertaa. Silloin edellytämme, että materiaali käytetään täällä kirjastossa.
2) Jos sinulla on sakkoja tai olet lainauskiellossa.
3) Jos materiaalin on varauksia.

Kiitoksia kyselystäsi ja hyvää jatkoa:
Olli Mäkinen
informaatikko
Vaasan kaupunginkirjasto