Otsikko
Yritin uusia kirjalainaani, mutta kirjastojärjestelmä ilmoitti, että "liikaa uusimisia". Kirja on uusittu vasta kolme (3) kertaa. Muistaakseni kirja pitäisi…

Kysytty

Yritin uusia kirjalainaani, mutta kirjastojärjestelmä ilmoitti, että "liikaa uusimisia". Kirja on uusittu vasta kolme (3) kertaa. Muistaakseni kirja pitäisi voida uusia yhteensä viisi (5) kertaa, jonka jälkeen se tulee palauttaa tai ainakin viedä näytille kirjastoon. Onko asia jotenkin muuttunut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet –kirjastojen uudet käyttösäännöt tulivat voimaan 15.5.2008. Uusien käyttösääntöjen mukaan lainoja voi uusia kolme (3 ) kertaa, jollei niihin ole varauksia.
Jos haluat jatkaa laina-aikaa, käy lähimmässä kirjastossa lainojesi kanssa. Ne palautetaan ja voit saman tien lainata ne uudestaan.

http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k