Yritin etsiä luetteloa valehtelusta kertovista lasten kuvakirjoista mutta en löytänyt. Valehtelu, huono omatunto ja anteeksipyytäminen olisivat nyt sellaisia…

Kysytty

Yritin etsiä luetteloa valehtelusta kertovista lasten kuvakirjoista mutta en löytänyt. Valehtelu, huono omatunto ja anteeksipyytäminen olisivat nyt sellaisia teemoja, joita haluaisin lapsen pohtivan. Olisiko teilla kirjaehdotuksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Piki-verkkokirjastosta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2 löytyy asiasanoilla valehtelu ja kuvakirjat
kuusi teosta: Campanella, Marco: Hermanni Hiiri huijaa, Eriksson, Eva: Helmi käy kaupassa, Harainen, Pirkko: Älä narraa, Emma!, Rankin, Laura: Roosan pikku valhe, Robberecht, Thierry: Saara ja pikku kummitukset ja Mayfield, Sue: Neljä Jaakkoa (tämä on tosin helppolukuinen kirja, mutta siinä on paljon kuvitusta).

Lisäksi Tampereen kirjastoissa on luettavissa (ei siis kotiin lainattavissa) Mervi Kosken 3-osainen hakuteos: Kuvakirjojen aihepiirit aakkosissa. Näistä Kosken kirjoista löytyy aiheesta seuraavat teokset: Huhta, Marja-Liisa: Hilarius ja Loru-Liisa,
Ryden, Inger: Miian karkumatka, Tharlett, Eve: Samuel Suomyrtti,
Wilhelm, Hans: Valheella on lyhyet jäljet, Ingoglia, Gina: Pinokkio,(myös: Jennings, Linda: Pinokkio),
Falconer, Ian: Olivia pelastaa sirkuksen, Furman, Ben: Veikka teki väärin, Hindley, Judy: Näin tekee aito ankka!, Moost, Nele: Se on ihan totta! Tai, korpinkonsteja joka tilanteeseen, Parvela, Timo: Sanoo isä ja Taina, Hannu: Salakaato.

Kosken kirjoja voi pyytää luettavakseen kirjastoista.