Yritän varata Svarttis hirveä merirosvo kirjaa kaupunginkirjastosta niin varaus menee Haapamäelle?

Kysytty

Hei,yritän varata Svarttis hirveä merirosvo kirjaa kaupunginkirjastosta niin varaus menee Haapamäelle?

Vastaus

Vastattu

Hei, ikävä kyllä Jyväskylän kaupungin kirjastot ovat suljettuna 1.2–14.2. heikentyneen koronatilanteen takia Jyväskylän kaupungin poikkeusolojen johtoryhmän linjauksen mukaisesti.

Uusia varauksia ei myöskään oteta vastaan kirjastojen ollessa suljettuna. Tämän vuoksi Jyväskylän kirjastoja ei voi valita noutopaikaksi sulkuaikana ja verkkokirjasto ehdottaa muiden Keskikirjastoihin kuuluvien kuntien kirjastoja. Haapamäen kirjasto on aakkosissa ensimmäisenä, siksi se näkyy noutopaikkana ensin. Alasvetovalikosta voi valita myös muita kirjastoja.

Jos kirjan tarvitsee nopeasti, sen voi varata toiseen kuntaan. Silloin varauksen tosin joutuu myös hakemaan ko. kunnan kirjastosta.

Toivottavasti Jyväskylään pääsee taas tekemään varauksia 15.2. alkaen.