Yritan loytaa tietoa englanninkielisesta ja suomenkielisesta ymparistokasvatusta kasittelevasta kirjallisuudesta - lahinna listaa materiaalista jota on…

Kysytty

yritan loytaa tietoa englanninkielisesta ja suomenkielisesta ymparistokasvatusta kasittelevasta kirjallisuudesta - lahinna listaa materiaalista jota on tarjolla Metsosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakusanalla ympäristökasvatus löytyy Tampereen kaupunginkirjasto Metson kokoelmista 99 teosta. Koska kaikkia ei voida tässä vastauksessa listata, tässä ohje, kuinka ne löytyvät Internetin välityksellä.

Pikiverkkokirjastomme löytyy osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/

Palvelunsivun vasemmasta laidasta kannattaa valita kohta HAKU ja kirjoittaa hakusivun valikkoon kohtaan
Asiasana termi ympäristökasvatus.
Koska Pikiverkkokirjastomme sisältää tietoja myös yhteisjärjestelmään kuuluvien kirjastojen tietoja, kannattaa vielä tehdä seuraavat rajaukset kohtiin
Toimipiste ja Kirjasto.
Toimipistevalikkoon kannattaa valita Pääkirjaston lainausosasto ja Kirjastovalikkoon Tampereen kaupunginkirjasto. Pudotusvalikkojen alapuolelta voi vielä ruksata kohdan Tietokirjallisuus, jolloin haku kohdistuu vain tietokirjoihin.

Haun tuloksena saatavassa listassa uusin aineisto on ensimmäisenä. Jos lista tuntuu liian pitkältä, sitä voi tietenkin jo hakuvaiheessa rajata toisella asiasanalla (pudotusvalikosta voi valita toisen asiansanan toiselle riville). Esimerkki : jos haetaan lapsiin kohdistuvaa ympäristökasvatusta, kirjoitetaan toiselle asiasanariville lapset ja toiselle ympäristökasvatus. Haun voi kohdistaa vain myös englanninkieliseen materiaaliin jne.

Linkitykset hakuohjeisiin löytyvät hakusivun alareunasta.

Kirjastolla on käytössä mm. artikkelitietokantoja ja muiden kirjastojen aineistotietokantoja, joista löytyy artikkeleita ja lisätietoja muiden kirjastojen kokoelmista löytyvistä teoksista.
Lisätietoa erilaisista tietokannoista on sivulla
http://www.tampere.fi/kirjasto/tietok.htm

Suomen kansallisbibliografiasta voi hakea tieto Suomessa julkaistusta kirjallisuudesta.
Fennica-tietokannan osoite on http://fennica.linneanet.fi/
Tietokanta on vapaasti verkossa käytettävissä.