Otsikko
Yritän löytää lapsuuden (noin 2010 ajoilta?) satukirjaa, jonka nimen olen unohtanut. Kirja oli melko ohut, ja sen kannet saattoivat olla violetin sävyiset, jos…

Kysytty

Yritän löytää lapsuuden (noin 2010 ajoilta?) satukirjaa, jonka nimen olen unohtanut. Kirja oli melko ohut, ja sen kannet saattoivat olla violetin sävyiset, jos muistan oikein. Kirja kertoo pikkulinnusta (muistaakseni sinikeltainen väriltään), joka päätti olevansa tarpeeksi rohkea lentämään pois kotoa. Matkan aikana hän kohtasi kuitenkin vaaroja, kuten myrskyn sekä saalistajakotkan tms, ja hänet meinattiin muun muassa houkutella siementen avulla ansaan. Lopulta isälintu pelasti tämän poikalinnun, joka sitten päätti kirjan lopussa, ettei ollutkaan vielä ihan valmis maailman vaaroihin.

Vastaus

Vastattu

Kollega muisti tällaisen kirjan Pysy valppaana, Vilppu. Lasten oma kirjakerho. Se vastaisi kuvaustasi.