Yritän etsiä tutkimus- tai muuta luotettavaa tietoa Kainuun rakennetyöttömyydestä. Onko sellaista olemassa, esimerkiksi väoítöskirjan muodossa? Ja saako…

Kysytty

Yritän etsiä tutkimus- tai muuta luotettavaa tietoa Kainuun rakennetyöttömyydestä. Onko sellaista olemassa, esimerkiksi väoítöskirjan muodossa? Ja saako mistään kirjastosta tai kajaanin kirjastoon toimitettuna?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei

Kajaanin kaupunginkirjaston tietokannasta löytyy asiasanoilla "työttömyys" ja "kainuu" 17 julkaisua, joista suurin osa on lainattavissa ja toisiin voi tutustua kirjastossa. Niissä käsitellään myös rakenteellista työttömyyttä. Opinnäytetöitä ovat mm.Heli Heusalan ja Johannan Rinnekarin pro gradut 1990-luvulta.

Tuloksen näet seuraavasta linkistä:
- kun klikkaat teoksen nimeä, näet tarkemman kuvailun teoksesta
- kun klikkaat teoksen saatavuus-linkkiä (Tarkista missä, Lainassa, Ei-lainata, Hankinnassa), näet missä teos on saatavissa tai luettavissa:

http://kirjasto.kajaani.fi/Intro?boo1=AND&dat1=ty%F6tt%F6myys&dat2=kain…

Myös Kajaanin ammattikorkeakoulun kirjaston tietokannasta läytyy samoilla asiasanoilla teoksia, mm. opinnäytetyö, joka on myös elektronen julkaisu:

Työttömyys ja työvoimapolitiikka Suomessa ja Kainuussa 1990-luvulla [Elektroninen aineisto] / Sari Palo
AMK-opinnäytetyö : Kajaanin ammattikorkeakoulu , Hallinnon ja kaupan ala, talouden ja hallinnon koultusohjelma

Linkit: https://kaktus.kajak.fi/Haka/khi8ksarip.pdf