YleTV 1 & Yle Teema Fem // Lähettävät ohjelmaa: Talot huokuvat historiaa. (svt) - Kaikilla taloilla on historiansa. - Tunnetko sinä kotisi menneisyyden? -…

Kysytty

YleTV 1 & Yle Teema Fem // Lähettävät ohjelmaa: Talot huokuvat historiaa. (svt)
- Kaikilla taloilla on historiansa.
- Tunnetko sinä kotisi menneisyyden?
- Miltä talosi näytti aikoinaan ja keitä siellä asui?
Onko Etelä-Pohjanmaalla (Ähtäri) virastoa missä voisi lukea kotitalonsa (1700 -luvulta alkaen) arkistotietoja ja historiaa karttoineen ja kuvineen? Pitääkö olla historioitsija että pääsee lukemaan näitä tietoja? Kiitos !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa kääntyä Etelä-Pohjanmaan museon https://www.seinajoki.fi/kulttuuri-ja-liikunta/museo/museo-asiantuntija… puoleen.