Yksi lastenkirja hakusessa. Luin itse joskus 80-luvulla sellaista tytöille tarkoitettua värikästä ja hienosti piirrettyä kuvakirjaa, jossa oli paljon…

Kysytty

Yksi lastenkirja hakusessa. Luin itse joskus 80-luvulla sellaista tytöille tarkoitettua värikästä ja hienosti piirrettyä kuvakirjaa, jossa oli paljon prinsessoja. Näitä prinsessoja oli paljon, ja he olivat joko kullan, hopean tai pronssin värisiä. Mitään muuta en valitettavasti muista..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan lukemasi ollut Grimmin veljesten satu Kaksitoista tanssivaa prinsessaa? Sadussa kuninkaan 12 kaunista tytärtä, prinsessaa, karkaa öisin isältään salaa tanssimaan. Prinsessat kulkevat hopea-, kulta- ja timanttipuita kasvavien metsien läpi. Sadusta on eri kuvittajien versioita. Erityisesti Errol Le Cainin kuvittamassa kirjassa eri jalokivipuiden väritys värjää myös metsässä kulkevat prinsessat.